Brzoza

78f2b36921745bc9e412ee7cbb58155eresrelease2_apple1

Brzoza, którą posadziłem mniej więcej w tym czasie, kiedy część mnie połączyła się z częścią jego mamy, ma się zaskakująco dobrze. Sięga już pierwszego piętra i to nie jest jej ostatnie słowo. Mimo obsikiwania jej przez psy i koty różnej maści i towarzyszenia przyblokowym posiadówom przy ruskim szampanie, rośnie dumnie, wita mnie każdego dnia, kiedy idę do pracy i gdy z niej wracam. Tak samo, jak radośnie wita mnie on, kiedy dostaję te strasznie krótkie dwie godziny tygodniowo kontaktu z synem. Tym samym on i ona dają mi energię do codziennych starań o jego dobro.

Im jest się starszym, tym ważniejsze stają się gesty i symbole, a także pamięć o gestach i symbolach, które zdarzyły się kiedyś, bo tylko one zostają. Dawne żale i pretensje do bliskich przestają mieć znaczenie, jeśli kochasz ich na tyle, by przebaczyć i pamiętać tylko te dobre rzeczy, które cię z ich strony spotkały. A ludzi, którzy okazali się niegodni twojego zaangażowania, miłości, troski czy sympatii, bez cienia złości, odwetu czy zawiści, odsuwasz ze swojego życia, tak jak odsuwa się wózek w maszynie do pisania, aby zacząć kolejny wiersz.

Brzoza to drzewo symbolizujące spokój i wytrwałość, mimo przychodzących co jakiś czas wichur, burz i niepokojów. Wtedy to był przypadek, ale teraz wiem, że brzoza to jedyne drzewo, które mogłem posadzić dla mojego syna. Ta, która stoi przed moim oknem, jest już na tyle silna, aby znieść poważne wichry. Ja też.

Brzoza to najpiękniejsze polskie drzewo. Silne, dumne, wyrastające tylko tam, gdzie grunt jest godny, by je podnieść ku górze.

Skomentuj

