Wszystko układało się dobrze do momentu gdy spytała

Odwiedził mnie dziś przyjaciel ze studiów, teraz znany dziennikarz radiowy. Przyszedł na kawę ze swoją półroczną córką Eugenią, przytroczoną do piersi taty specjalną chustą. Widok taki, że przestaje się mieć jakiekolwiek wątpliwości co do tego, czy tatusie kochają swoje dzieci mniej czy bardziej od mam. Rozmawialiśmy głównie o muzyce, o projekcie Tribute to Janusz Laskowski, w który próbuję się powoli włączać, o pracy i o spokoju, do którego każdy próbuje jakoś tam dążyć. Ten mój przyjaciel (mam nadzieję, że się nie obrazi za takie słowo) darzył mnie zawsze taką bezinteresowną sympatią i zainteresowaniem. Nawet wtedy, gdy większość ludzi się ode mnie odwrcacała, gdy coś przeskrobałem, wtedy on i jego żona zawsze jako jedni z pierwszych podawali mi rękę,

Ach, i dzięki A. miałem zaszczyt gościć na kiedyś radiowej antenie. Mogłem przynieść swoje ulubione piosenki i je puścić z odpowiednim autorskim komentarzem. Pamiętam, że było buro i ponuro, a ja chciałem, żeby było jeszcze bardziej spleenowo, więc piłem whiskey przez trzy dni przed nagraniem. Oto zapis tej audycji.
https://radeko.wordpress.com/2007/12/22/audycja/.

A potem napisała młodsza koleżanka studiująca na co dzień w Krakowie, chyba trzy kierunki, wariatka. Ponadprzeciętnie inteligentna, z dobrym, sarkastycznym poczuciem humoru, nie pozbawiona jednak wielu dóz współczucia, troski, chęci pomocy. No i przystojna. To ona skorygowała kierunek, którym teraz zmierzam. To były drobne poprawki od kursu, ale zadanie jest karkołomne i mały błąd może wiele zepsuć. Każdy wie, jaki to jest cel. Najważniejszy w całym moim życiu.

najpiękniejsze wiersze o miłości
napisałem dla kobiet
które nawet ich nie chciały
przeczytać

podobno rosyjskie baśnie kończą się stwierdzeniem
pili i żyli długo i szczęśliwie
i chciałem żeby właśnie tak było między nami

gdy przestaliśmy się widywać zaraz zacząłem spotykać się
z panną o urodzie modelki
i wszystko układało się dobrze do momentu gdy spytała
a właściwie to co to jest ta liryka

Piotr Macieżyński [XXX]

Skomentuj

