Sentymentalny

To była całkowita nieodpowiedzialność ze strony mojego ówczesnego opiekuna, żeby puścić trzynastolentniego szczeniaka na koncert. Ale chyba był szczęśliwy, że miejsce w kasetowym magnetofonie do tej pory okupowane przez New Kids On The Block zajęła najbardziej zarżnięta kaseta w życiorysie tego sowieckiego sprzętu. Słuchałem jej od rana do nocy. Strona A, strona B.

A potem poszedłem na swój pierwszy koncert w życiu. Nie wiem, czy to miejsce jeszcze istnieje. U stóp kościoła św. Rocha mieścił się klub ACK. Pamiętam straszne tłumy, jakąś straszną euforię, kiedy wszystko się zaczęło. Myślę, że to był pierwszy moment, w którym zrozumiałem, że człowiek posiada emocje. Rock’n’roll to wielkie oszustwo, ale wtedy tak nie uważałem.  Teraz wydaje mi się to karykaturalne i śmieszne, ale wtedy było najważniejsze i bardzo, ale to bardzo poważne. Wtedy była ta głupia koszula w kratę, pot skapujący z sufitu klubu, szesnastoletnie długowłose dziewczęta w glanach, dżinsach i koszulkach na ramiączkach, które wówczas wydawały się dorosłymi kobietami i w których się błyskawicznie zakochiwałem.

Niżej jest zapis, jak to się zaczęło. Po wszystkim nie miałem pieniędzy na taksówkę i, trzynastoletni szczeniak, z piskiem w uszach, wracałem na nogach o jakiejś nieprzyzwoicie późnej lub wczesnej porze, dokładnie tak, jak wczoraj.

Skomentuj

